Monday, September 23, 2013

Kontot

Are u stress?? Oh no...we're in the same boat.
Saya ada a lil bit solution for this. U try pelihara kucing. Confirm stress u akan release sikit.
Last 3 week ago...saya mengambil seekor anak kucing serbian. Tak tahu macam mana boleh bertentang mata dengan anak2 kucing tu. Honestly, saya sangat2 mempersoalkan diri saya. Saya perlukan kucing lagi??? Si parsian tu kan ada. First sekali saya ignore perasaan teringin tu. Bila sampai rumah...makan tak kenyang, nak mandi pun tak basah. Haizz..terpaksa patah balik ke kedai haiwan tu.
Plan awal nak ambil kucing mata biru berbulu tengkuk hitam tu. Tapi pusing2 lagi kedai apek tu...terjumpalah si messy. Comel saja duduk mkn. Diam saja berbanding kucing2 lain yang bising meow meow. Hampir sejam juga dalam kedai tu...taukeh kedai tu siap kenalkan sekor2 kucing dia.
Lepas tu pandang kucing messy tu. Dia senyap saja sambil main bola kecil dalam kandang dia. Alahai..kucing ni senyap je. Bolehlah jadi geng si parsi tu. Lepas tu decided ambil dia.
Bawa balik rumah. 1 rumah dia pusing untuk mengenal rumah baru katakan. Masa dia pusing2 tu terperasan dia tu kontot. Saya gelak lepas tu panggil dia kontot. Masa kenalkan kontot dengan si parsi tu..amboi parsi tarik muka lepas tu blah g makan. Geram je dengan parsi tu. Makan lebih..tidur lebih..main kurang. Sombong betul dia dengan housemate baru dia.
Serius parsi tu dia tak pernah nak manja2 dengan saya. Yg dia tau makanan dia mesti ada. Tapi kontot ni kan...sgt manja..mengada2 tapi saya sgt suka. Saya nak g mandi dia ikut dan tunggu kat tepi pintu. Lepas tu kalau dia nak makan dia nak saya teman. Haha. Pagi2 jam 6 mesti naik atas badan saya suruh bangun.  Comel saja dia. Geram pun ada kdg2 sebab dia sgt2 lasak. Sampai wayar mouse laptop saya pun putus dibuatnya. Haizz...lasak sungguh. Beza benar dengan si parsi..parsi yg dia tau makan tidur saja. Dan yang paling kelakar tak pernah tengok kucing2 ni duduk sama2. Hahahah

No comments:

Post a Comment