Friday, August 20, 2010

I love Huckleberry Finn

I fall in love with this guy since i know him. Masa itu, saya masih budak2 g..My Dad suka belikan kami (adik-beradik) buku cerita & pelajaran. Masa itu saya memang xsuka "reading" malaslah..dulu2 kan lagi suka merayau2..lepak2 dan g mandi sungai ngan kwn2. Hihihi..so sweet la time kecik2 kn??? freedom..innocent... ok...saya sambung balik tentang diz "guy/". one day 2..my Dad paksa saya reading tau. pasal kena paksa saya kena membaca. Time 2, saya baru berumur 8 tahun (dh pandai baca)...saya pun amik la buku color hijau & ilustrasi depan dia ada gambar sebatang sungai yang sedang mengalir and 2 org budak kecik lelaki. Hihi..jeng..jeng...tajuk buku 2 "THE ADVENTURE OF TOM SAWYER AND HUCKLEBERRY FINN" 1st chapter buku ni pun dh buat saya rasa sedih and xsabar2 nak tau cerita seterusnya. watak utamanya ada 2 org...Tom Sawyer & Hucklebbery Finn. kedua2 bdk ni mempunyai kisah hidup yang sangat miskin dan yatim piatu. i love both of them but saya lebih suka ngan watak Huckleberry Finn...mmg cerita ini menyentuh hidup saya. until now i still remember whole of story about this 2 wonderful kid. saya pun pernah juga menonton movie dia...pelakon2 dia pun comel. However..buku cerita ini dh ilang...n susah sgt nak cari buku & movie dia ni. maklumlah cerita lama kan. lagipun, rasanya cerita ini xramai org yg tau kot....hihi. next time saya continue cerita ye pasal Huck ni.

No comments:

Post a Comment