Wednesday, May 30, 2012

Kisah Aku & Penang V2

Okaylah...sebab saya dah janji untuk sambung kisah saya & Penang so hari ni sebab agak sambung ya.
hehehe...Aritu naik Aeroline, 5 jam beb dalam bas mmg membosankan. Utk pengetahuan korg semua yang masih xberpeluang lagi menaiki bas Aeroline ni dia double decker tau, pastu dia ada seorang bus attendance. 
1st nak gerak dari Corus Hotel tu, dia akan start agih-agihkan air mineral kepada semua penumpang. kebetulan masa ni boss bagi saya single sit. mmg relax & selesa la. After bus attendance 2 siap agih-agihkan air mineral, dia akan buat announcement mengalu-alukan kesudian kami utk naik perkhidmatan mereka. Dah mcm naik flight dah rasa. After this 2 juga, dia akan start edarkan earphone kepada penumpang yg ingin mendengar music or menonton movie kat LCD TV kt depan. selepas 2 dia akan edarkan makanan kepada semua penumpang.
Setiap penumpang akan dapat makanan yg sama...aritu dorg bg kitaorg burger & sayur salad yg ranggup, sebiji epal merah serta sepotong kuih. Saya x ada mood nk makan. so saya letak makanan 2 dkt tempat letak barang kt seat depan. Selepas dia siap agih-agihkan makanan, bus attendance 2 akan pergi kepada semua penumpang utk bertanya pasal hot drink. 
Bus Attendance: Miss what you want for you hot drink?
Me: can i know what kind of hot drink that you have?
Bus attendance: we got coffee, Chocolate and also tea
Me: Need to pay?
Bus attendance: No need, everything already covered.
Me: okay...can i have a cup of chocolate drink?
Bus attendance: Ya sure...
Hehe...sekrg saya mmg tgh biasakan diri saya utk speaking in English. Sebab English saya sgt teruk..need lot of improvement. 

 
 A few minute later, saya tidur pastu bangun balik. Bas ni non stop ke? xteringin nak singgah mana2 ke? wah saya ni pee pun xboleh ke? I still remember saya selalu tengok jam tangan saya. Hah baru 1 jam gerak ke? adoiyai..there is 4 hour left. what should i do? o Ya...saya ada earphone, okay nk dgr lagu la. saya cucuk kat tepi seat 2. Dia ada 5 channel...urmm semua main music yg slow saja. wah mmg bagus utk bg saya tidur. 
Pastu i tidur..zzzzzzZZZzzz. lena saja tau...tiba-tiba i terbangun sebab dgr annoucement dr bus attendance. dia annouce yg kitaorg akan rest dlm masa 20 minit dkt 1 stesen minyak. tgo jam wah tingal sejam setengah g....dh dkt dh. hehe. kesempatan ini, saya turun n g pissing. wah lega-lega. 
pastu bas gerak g, & saya sambung sleep g. Saya terbangun semula setelah bus attendance 2 sekali lagi annouce supaya kitaorg get ready sebab nak dkt sampai dh. masa 2 dkt Juru Toll...i'm at Penang mainland already. welcome Penang...After that we cross..wah saya sdg melalui penang bridge sekrg. dulu2 selalu tgo kat TV saja...sekrg merasai sendiri. Agak fun, this is my 1st time to be here okay. dat y i feel excited. Sampai saja dekat Penang Island 2....mmg maju la Penang ni, n then i drop by Queensbay Mall Penang. Besar mall ni..i turun je, i dpt mesej dr Mr boss kat penang ni, and i masuk kereta dia. borak2 jap pasal journey td. n went to lunch at Old town white coffee before we going upstairs. After lunch, kitaorg naik and wow..seriously, this is my 1st time tgo bangunan office yg sgt cool...kalau xsilap nama bangunan ni Suntech, beside dia ada Sunshine mall. Pastu naik sampai level 21 (penthouse) wow..their deco is so nice and adorable. wow wow wow...hehehe.

No comments:

Post a Comment