Thursday, June 7, 2012

Say NO! kepada kemurahan Mereka

Amboi...panjang sungguh post title aku kali ni. hahaha (Gelak Sendiri).
Mesti korg tertanya-tanya apa maksud sebenar title 2 kn. korg kalau xtertanya2 mmg tergolong dlm golongan kayu la (Gurau je).
Ok last week, aku teman friend aku g Pavilion KL 2..masa kt office bkn main g dia msg mengajak teman dia. Lama juga dia pujuk aku, sebab aku ni kategori liat nak keluar rumah terutama waktu malam. Prefer duduk rumh, layan TV, main masak-mask or layan FB. sound like so boring kn life aku? xpela..different people different feel. haha. Sebab aku nampak kesungguhan my friend saya ni mengajak me teman dia, akhirnya aku agree. Bukan selalu pun,lagipun dia nk belanja makan 2.  Bagi aku ada 3 jenis makanan yg sedap dlm dunia ni, 1st, Masakan mama, wlwpn masakan dia ringkas tp sgt2 sedap. 2nd, masakan chef 5 star..hihi. lastly is makanan FREE..dlm erti kata lain org belanja makan (Suka-suka).ok let forget bout food let talk bout my no no kepada kemurahan.
Bagi akulah kan, kemurahan adalah satu sifat yg terpuji, tapi syg sifat ni disalah gunakan oleh sesetengah pihak yang menggunakan sifat kemurahan ni sebagai 1 perangkap. Malam 2 aku teman friend aku g Pavilion utk beli barang utk hadiah for her BF sambil2 cuci mata dengan barang2 mewah kat sana. Sampai saja kitaorg kat Pavilion 2, 1st kedai kitarg pergi BVLGARI. Mcm na nak sebut pun aku xtau gak. haha. Product mereka mmg awesome...cantik. Tapi aku xlayak lagi utk menggunakan product mewah ni. After that kitaorg berganjak kat next location...GUCCI friend aku dh menjerit2 tengok jam tangan Gucci very elegant 2. Tapi kat sini sgt2 xselesa sebab pekerja2 kat cni pandang kitaorg atas bawah....nak je g cucuk mata 2. Dah ada CCTV xpyh la scan kitaorg g guna mata korg 2. Sebab geram punya pasal, kwn aku terus beli jam tangan lelaki yg berharga RM $$$$ n bayar kat kaunter. Padam muka pekerja 2...ko pun kerja sini bkn pemilik kedai ni pun nak berlagak kitaorg jeling dia kuat2 tau. Ok...selesai beli 2, kitaorg gerak pg next store..kali ni tujuan kitaorg is cuci mata. Kitaorg g Prada store..wah their hand bag is so so awesome. hampir tewas juga time ni si kwn aku ni, hmpir jg dia nk kuarkan kredit card dia nk swap benda comel tp mahal 2. Tgh sedap cuci mata tiba-tiba dtg 2 org lelaki Nigga kt blkg kitaorg...dorg tegur kitaorg tp kitaorg wat dunno je. kitaorg fikir kalau kitaorg xlayan & buat dunno dorg xkan kacau lg. Rupa-rupanya kitaorg silap menilai, dorg still kat belakang kitaorg. Seorg pakai baju belang putih merah seluar coklat, rambut dreadlock. Yg sorg g pakai baju putih seluar jeans, kepala botak licin. "adui..rimas..rimas" dlm hati dh merungut2. Nak muntah color hijau aku bila dorg dok puji aku ni "so cute..cute..beauty eyes, have a soft and bright skin..look marvelous". Aku muak sgt2 dgr pujian mereka2 ni, aku pun hairan napa ramai wanita di luar sana boleh terperangkap dengan pujian2 mcm ni. Sweet talker btl dorg ni...ok cukup dengan puji2 pujian melampau 2. Tiba-tiba dia angkat hand bag color putih Prada 2 & panggil pekerja kt situ.."i buy this bag for this beautiful lady" sambil tunjuk aku & n my friend. Dengan serentak aku n my friend cakap..."NO!, he lying" Pastu dengan cepat kitaorg lari. dlm hati mmg dh mebebel-bebel...muka kitaorg masing2 dh ketat. 
Korg tau apa trjadi pasni, dorg kejar kitaorg sambil panggil2...dlm hati mmg dh doa kuat2 ni. "Miss..miss wait". sebab aku n my friend ni kecil, langkah pn kecil...lelaki nigga yg besar ni dh sampai belakng blik. "miss miss...if u dun like that bag i can buy u anything u like, can u give u phone no, u FB?"..omg omg...dorg ni sgt annoying. Me and friend..jalan laju2 n buat dunno ngan dorg. Bila dorg tgo kitaorg xlayan mereka..mereka stop. masa jarak dh seratus meter 2, aku berpaling tengok dorg. Dorg dh pergi tegur perempuan lain...i hope that girl x akan terperangkap dengan kata-kata manis mereka. Sampai rumah, tarik nafas panjang n bersyukur kepada Tuhan sebab He give me strength n protect us. 
Girl! beware dengan sweet talker...jangan sesekali terperangkap. Be aware! don't simply trust them. 
 

No comments:

Post a Comment