Wednesday, April 4, 2012

Cita-cita

Semua orang ada cita-cita. kalau orang 2 langsung tidak ada cita-cita maka orang 2 tidak ada ertinya dia hidup. 
okay....di petang yg maha bosan ni, saya teringinlah pula nak membebel pasal cita-cita.
Time kecil-kecil dahulu, Mama & Papa tanya bila besar nanti nak jadi apa? saya ngan selamba saja menjawab..."saya nak jadi pegawai tinggi" hahaha. Masa 2 manalah faham kan. so masa dalam sekola rendah, cikgu tanya..."eyerain, u nak jadi apa bila besar nanti?". saya pun ngan semangatnya menjawab, "nak jadi mcm cikgu laa". Seingat saya masa saya sekolah rendah dulu saya sgt pendiam, cool, garang dan memberontak. Masa ni saya suka sgt menonton gusti, sampai terbawa2 dlm habit seharian. Saya agak tomboy jugala dulu. Pasal mandi 2 jgn ckp la..rumah sy sgt dkt ngan sungai. balik dr sekolah saja g terjun kt sungai 2.  Bila dah masuk sekolah menengah cita-cita pun dh berubah. Masa ni dh faham dah apa 2 cita2 n mcm na nk mencapai cita-cita tersebut. Pada masa ni la...ada byk cita-cita yg diinginkan. biar saya senaraikan..heheh...saya nak jd guru, nak jd graphic designer, fashion designer, nurse, lawyer,business woman....hah. ada byk g tp rasanya ni yg pling menonjollah kot. Saya sgt suka ngan leadership....saya rasa kalau saya jadi leader wow it's feeling great and wonderful. Tapi saya sorg leader yg sgt memerhatikan keadaan org. kalau boleh xnak hurt org lain. Tp bila dh besar ni dh semua cita2 dh lain dh. How great is my God...plan Dia yg terbaik utk hidup saya. Thanks God.

2 comments:

  1. Enrecca....thanks to come and visited my blog. i also would like to walking to u blog. :D

    ReplyDelete