Monday, April 30, 2012

Kucing garang menyerang

Hari ni 30 Apr...monday. Esok holiday hari buruh/pekerja. Urmm...semua org masih hangat utk memperkatakan tentang BERSIH yg telah berlangsung pada 28/4/12. Opps hampir lupa, 27/4/12 c Fasha Sandha 2 kawin ngan Jejai. Haha..bg org yg suka kepada keadaan negara, of course la kn focus kepadaa BERSIH. Manakala yg suka gosip panas, entertainment ni of courselah lebih focus kepada Perkahwinan Fasha ni. Terus terang, saya bukan peminat kedua-dua2nya. tp dh kuar news 2 baca & tonton jela sekadar pengetahuan kn. Bkn apa, saya xnak menambah dosa saya mencarut x tentu pasal. Tapi nampaknya saya termencarut juga pasal BERSIH, apabila ada kwn kepada kwn dkt FB comment mcm bodoh dkt status kwn saya 2.Dia kata DBKL & POLIS cari pasal dengan peserta rally..Gov corruption lah, bla bla bla (dia ikut rally 2, pasal 2 la dia tahu semua katanyalah). Saya cakap kat dia, napa ko nak bising2 sgt psl DBKL & POLIS kn..dorg menjalankan tugas mereka. Dah 2 tugas dorg, lgpun korg yg xterkawal. Pastu dia xpuas hati punya pasal..dia berhabis PM saya pasal ni,ada byk juga dia ckp...yg paling saya ingat dia ckp org mcm saya menyebabkan GOV makin besar kepala, syukur sebab saya mempunyai kesabaran yg tinggi, saya mengendahkan semua message dia. Saya malas nak layan, biarkan saja bebelan org xberakal mcm dia 2.
Bercakap mcm anti sgt dengan Gov. Kalau betul2 anti dengan Gov, bagus ko buat mcm ni, tunjuk btl2 ke"anti"an ko 2. 
i) hantar anak ko sekolah dekat sekolah private, xpayah nak hantar dekat Sekolah kebangsaan. Sekolah kebangsaan Gov punya. Kalau anak masuk U, hantar dekat luar negara/kolej swasta yg btl2 tiada kaitan ngan Gov. 
ii) Jangan guna kemudahan awam yg disediakan oleh Gov, hosp, klinik, balai raya, dewan...hah jgn masuk. Jangan sentuh.
iii) Jgn ambil/terima/kisah pasal bantuan gov kepada rakyat..ini x..dgr saja bantuan berbentuk wang tunai/baucer/makanan/pakaian...ko la org no 1 berbaris kat depan. Pasal ni mmg laju je. Tapi lepas dh terima, dh habis..bru la ckp ee rasuah 2...rasuah. 
iv) jgn sesekali nak menjadi pekerja kerajaan...baik cikgu ke, cleaner ke...hah xpyh nk msuk. Tunjuk ckit anti 2 mmg kuat sekuat2nya.

Seriously, saya mmg xtau mana pihak yg btl, mana pihak yg salah. Dua2 saya nmpk kebaikan, dua2 saya nampak keburukan. Tak salah bersuara, mengatakan pendapat tp tlg la jgn nak bercakap besar sgt kalau ko sendiri xpasti kemampunan ko utk berkata TIDAK sepenuhnya dengan sesuatu benda 2, at least ko bg bukti yg mengatakan perkara 2 benar. Lain org lain pendapat...tp terima kasihlah psl menlepaskn geram dkt saya pula. Okay pasal polis 2, saya no komen....saya bkn berada di sana masa 2, xnampak apa yg berlaku, xtahu keadaan sebenar..so sy xberani nak komen. Tapi tengok berita mmg agak seram lah.
Apapun, i pray for MALAYSIAN. Hope for the best for this beloved country...maju ke arah yg btl.

No comments:

Post a Comment