Wednesday, April 18, 2012

Perihal kerja

Sangat Relax man!
 
Di saat ni, saya sgt free sampai nak termuntah sebab bosan gila xde keje. Seronok kot, xde keje tp dapat duit gaji every month. Jealous x u all? Selain daripada 2, saya juga mendapat ganjaran free yg lain...nak tau x? Jom saya senaraikan kepada anda..exclusive ni. Saya xpernah expose kat mana2 ni, kt blog saya saja. Berikut adalah ganjaran saya:
i) Saya menjadi very comel. Xpercaya, biar saya bg formula mcm na saya menjadi very da comel;

Before: Badan slim mcm Olivia si Cinta Hati Popeye. Tp saya pendek. Makan byk2 + busy + aircond= Comel


After: Hodoh x? gemuk tau. Makan byk2 + xde keje + tidur berlebihan +Aircond = Extraordinary Comel 

  Nampak x formula saya 2? nak gemuk mcm saya, silalah menggunakkan formula saya 2 ye.

ii) Penyakit bertambah - semenjak dua menjak ni, terus terang saya katakan kesihatan sgt xmemuaskan. Pening bagai, kepala berat bagai, pastu yg pling teruk sekali, bila pas mkn saja saya akan mengalami satu kemengantukan yg maha dahsyat. Korg xtau selepas saya dinner, saya akan baring n secara perlahan-lahan ombak akan melambung2kan badan saya sampai tertidur xsedar diri...pernah dua kali saya tertidur n xmandi langsung sampai keesokan pagi baru mandi.. teruk bebenar perangai mcm ni kan. adui...super teruk. Kalau ada teruna-teruna membaca post saya ni, alahai malunya. Ada g 1 benda lucu berlaku, ni berlaku last week....pas dinner saya duduk menonton TV, masa 2 baru jam 7.30pm..mmg kepala dh berat sgt tp saya tahan je..berusaha ni sampailah tetiba tewas juga dlm perjuangan n msuk bilik tidur. Masa ni xmandi g.Tetiba saya mcm termimpi g mandi, basuh rambut, basuh baju semua kn....secara xsedar saya btl2 g mandi, pas2 saya jirus air kt kepala aku, mak aik...sejuk mcm ais kot. saya menjerit terkejut Arghhh!!! kn..terbgun mmg terkejut gler sebab tetiba dkt bilik mandi. Mengigau teruk kot...pastu alang2 dh basah mandi jela, siap mandi tgo jam dh jam 12.45am....giler x saya?? pastu saya sambung tidur balik?. esok pagi sampi office, buka google, taip ngan caplock g 2 "WHY AFTER I HAVING MY MEAL, I FEEL TERRIBLE SLEEPY". pastu rata-rata cakap saya kurg minum air (xbetul, bergeleng air aku minum sehari) dan g paling tepat n percaya is my body have a toxic. sebab ciri2 badan bertoksik mmg ada kt aku.
iii) Social gila - Saya rasa gedik sgt2 sebab hampir 12 jam muka aku je post kt FB, chat kt gtalk, main tetris..main petworld, main game 2 la...ni la. Pastu blog walking, terkekeh baca blogger yg super cool and funny. Hah...saya social gila kn? biar social positive di internet, jgn social negative pula.

Cukuplah saya senaraikan 3 benda ni je, xnak malukan diri sendiri lebih2 g. hahaha.Sebenarnya saya nak kerja yg saya mampu buat, xpe byk keje yg penting saya ble buat n dorg puas hati. tp sekrg perasaan suka 2 xwujud g sebab saya xsuka posisi yg boss bg kt saya sebab ni bukan kegemaran saya n sy xconfident mampu buat. o gosh....really tired to think bout future. 

KAT BAWAH I BG KATA MOTIVASI UNTUK ANDA, SILA BACA TAU:
“If we do more than we paid for, we will be paid with more than what we do”
- Zig Ziglar-
“Kalau kita kerjakan lebih daripada yang dibayarkan, akhirnya kita akan dibayar lebih daripada yang kita kerjakan”
Cuba ingat balik hukum sebab dan akibat.
Lebih banyak kita beri, lebih banyak kita akan dapat semula sebagai pulangan.
Apabila kita melakukan sesuatu lebih dari tahap yang diharapkan, lebih dari yang orang sangkakan, maka kita akan menerima ganjaran lebih banyak dari yang sepatutnya kita dapat di masa akan datang.
Syaratnya, berilah tanpa pernah mengharap untuk dibalas (sedikitpun!).
Berbuat baiklah tanpa pernah mengharap balasan, sekadar hanya mahu banyakkan memberi – memberi pertolongan, memberi idea, memberi buah fikiran, memberi sedikit kewangan, memberi sumbangan tenaga, memberi ilmu.
Apabila kita mengerjakan sesuatu tugasan lebih dari jumlah gaji yang dibayar pada kita, satu masa nanti pasti kita akan menerima pulangan lebih banyak dari gaji asal yang sepatutnya kita terima.
Janji, lebihkan memberi, lupakan menerima, cuma fokuskan usaha pada memberi.
Kata-kata motivasi kali ini ngam di aplikasikan sebagai motivasi kerja.

No comments:

Post a Comment