Wednesday, October 12, 2011

Si andartu melampau

Hate...benci...xsuka...inilah perkara yang paling saya nak elakkan. Tapi xtau napa 'si andartu 2' suka membuatkan perasaan benci saya timbul kat dia. Ok let me explain why i hate her most...most..more..more..and moree.

1) Lidah bercabang - lain saya cakap, lain pula dia g cakap dengan orang lain. ntahlah, maybe dia ni keturunan biawak dengan ular kot. "AKAK..saya belum g tuli dengar apa akak cakap dengan saya aritu!". Dalam hati, teringin sangat nak amik cili pastu celit kt lidah dia..biar insaf ckit. Lagi satu kan...dia suka memuji orang depan2 tapi belakang org 2 dia buruk2kan.
2) Dia ni perempuan yang bajet baik, alim. dan bijak. tapi realitinya, dialah yang paling bodoh sekali. Nasib baik ko tua ye....aku jenis hormat orang tua. jangan sampai aku marah tahap dewa, aku bagi ko smack down tau. dia kata, dia xsuka mcm ni..mcm 2..padahal 2 la yang dia suka buat. Damm...
3) Dia cakap kat kawan saya...yang saya ni "BODOH MCM BABI". amboi..sedap jer mulut si andartu ni mengata aku mcm babi. teringin pla nak tanya dia, dia ni pernah membuat analisis ke pasal kebodohan binatang ni? sampai dia boleh samakan kebodohan sorg manusia 2 dengan babi. Jangan sampai aku dtg n jahit mulut ko 2 sampai mulut ko 2 jadi sebijik mcm buntut ayam. geram gler dengan manusia mcm ko tau. ko dah jatuhkan maruah saya setaraf dengan binatang..xlama lg org lain akan buat ko jadi binatang juga. ko buat taik kat org..org akan buat taik dengan ko balik. Saya manusia penyabar tau, saya marah pun xpernah cakap kasar....tp dengan mulut ko yg busuk mengalahkan longkang ni, boleh cabar saya utk berbahasa kesat lebih dr ko.
4)Manusia hipokrit...wahai andartu..ko la manusia hipokrit yg pernah saya jumpa. Bila depan saya, amboi layanan 1st class, borak mcm dh lama kenal sgt, layanan mcm we're so close. tapi...bila dh kat belakang saya..amboiiii..bukan main g perangai 2 mcm setan. pergh....Saya sabar sajalah. 

Oklah...saya malas nak pk lagi pasal Andartu ni, otak saya kalau nak ikut sgt nak saja cari senapang gajah n tembak dia. Saya xsuka membenci org sebab dia akan membuatkan saya jd dendam. saya susah nak lupakan kebencian saya terhadap org tersebut....saya nak jadi manusia yang baik..yang xada sifat pendendam. Apa-apa pun..God know everything..He will judge and one day u will know whose the right and who the wrong. But for now, better i keep in silent...i dun like to being u. By the way..i wish all the best for u..hope u never say the rudest word to other like u said to me. 

1 comment: