Tuesday, November 15, 2011

I'm not Good Enough

Setelah hampir 4 bulan saya menjadi vendor kat MRO project kat MAS ini...rasanya sayang pula nak tinggalkan macam 2 saja. Tapi petang tadi...jam 4.25pm my manager say he want to talk personally with me. Saya ni of courselah tertanya-tanya kan..tetiba pula nak jumpa personally.  Dalam otak saya...dh tafsir macam-macam dah..1st, maybe saya ada buat salah dalam kerja kat project ni. 2nd, maybe i'm not good enough as developer here. 3rd, maybe he want to talk bout our new package@salary. Tapi semua tafsiran saya ni salah...He said "i take out u from MRO project."...saya tersangat terkejut bila dia ni cakap mcm ni..."i arrange other project for u becoz we decide to select u after we meeting"..sekali lagi saya terkejut, dalam hati ini tertanya-tanya..dia ni nak letak aku kat mana pula. "u business user is our boss"...bila dia dh cakap mcm 2, saya ni dh terlebih fahamlah apa yang dia cuba sampaikan kepada saya.
Saya suka belajar benda baru walaupun benda baru sgtlah sukar dan mencabar TETAPI saya rasa "I'M NOT GOOD ENOUGH"  Saya ini bukan orang ada experience lagi untuk semua 2..they told me to developed the system??? I dun confident to do that..i'm lack of communication skill..lack of knowledge..dalam kata lain saya masih kurang serba serbi. Sedih sangat pula terasa bila kena letak under boss..staff lain kata dia sgt tough..strict...even my own manager pun cakap mcm 2 ngan saya. saya ni dah bergegar tulang ni nak kerja under dia pula. Eee...nervous sangat. bila saya tanya manager napa pilih saya pula...dia kata he want someone who have both business and IT knowledge. 
OMG...bila kena tukar project ni, tetiba beban kat bahu ni semakin berat pula. Persoalannya sekarang..adakah saya sudah bersedia untuk menghadapi komen pedas...desakan..makian ...persoalaan...daripada bos nanti? aiya...saya xdapat bayangkan macam na situasi saya nanti.
Walaubagaimanapun..kalau dah mcm ni keadaannya, dengan paksa hatinya saya sahut cabaran dan mengambil alih project ni dengan semangat yang jitu...cewah. hahaha. saya akan pandang situasi ni dari segi positifnya. Wish me all the best folk!

1 comment: