Saturday, November 12, 2011

Training,jalan & shopping

Jam 6.57pm td baru sampai rumah...Pergi mana...hah biar saya cerita erk...
  •  Jam 7.04am start bangun cuz my parents call me. so early rite...hikhik. my dad as usual ask me," ko bru bangun ke ni?..and as usual juga saya jawab.."taklah...huhu dh bgun dr tadi g." hihihi..but at the end i mengaku juga tau.huhuhu.
  • After my parents call..i continue tidur lagi until 8.30am. 
  • 8.20am dg terbangun and my heart said "yeah...today is saturday i can sleep all i can." saya ni cita-cita tinggi nk sambung tidur g. Tapi after i remember something dengan pantas saya bangun.."aiya...saya kena bangun awal arini...ada Internal Training pla kat ofis." huhu. dengan malas capai towel n g mandi n bersiap. 
  • ooo..before i forgot. pagi td ujan lebat sgt kat area saya sampai air longkang naik...huhu. kalau xde training confrim saya tidur dengan seronoknya.
  • Ok..siap2 g training dh jam 9.05am..kebetulan my friend@zura dh text saya yg dia dh naik LRT ke Maluri from Bandar Tasek Selatan. Saya tengok kat luar...wah...ujan terus mencurah2 n air mcm deras jer...tgok org lain redah jer ujan 2 dengan buka selipar/kasut and sinsing seluar dorg smpi paha.
  • 09.15am saya turun bawah, dengan kegigihan saya mencari batu utk pijak sebab air mengalir tinggi..still ujan n lebat but better than before la. sampai LRT...ada tren tp terlepas n i waiting until 30 minute...weekend kan. dapat tren dlm jam 9.54am mcm 2 la.
  • sampai maluri n terus naik bas...g office..nasib baik dekat jer office 2. Baru nak naik..ternampak pula our l;ecturer aka manager kitaorg tgh breakfast nasi lemak...n duduk sekali dengan dia pla.
  • n then yang lain pun datang...jam 10.06am mcm 2 training pun start. wow..saya mengantuk sih....aircond kuat kot. 
  • 1.10pm kitaorg siap training n mkn sama2 dengan officemate...huhu. first time makan sama2 dengan dorg kecuali c zura sebab dia ni everyday makan dengan saya...ntah2 dia dh muak dah makan sekali ngan saya. hahah. Riuh meja kitaorg cerita perihal keadaan masing2..usik mengusik...cungkil mengcungkil...siasat2 salary masing2...jumpa juga officemate yg kenal nama tp jumpa x pernah cuz she at Standard chattered. wlw mcm na pun 1st time jumpa tp kitaorg boleh borak2 ngan mesra n makan together2...hahaha nice moment to remember...urmm..lg yg special dalam perbualan kitaorg of course la org belot n then dapat tau rahsia one of our mate bout salary dia. 
  • ok jam 2.45pm me and zura gerak ke stesen maluri to masjid jamek...huhu.
  • jam 3.06pm sampai masjid jamek n i really want to pee but i couldn't find toilet..tahan jer la..kitaorg menjelajah gerak2 kt masjid jamek 2..n then jelajah pula jalan TAR and xdisangka kitaorg sampai SOGO. wah...amazing betul.kaki lenguh la juga tp 1 kepuasan kot dapat berjalan menikmati jualan2 kn..huhu. me and zura ada aim masing2...bila aim dh dpt..suddenly saya teringin nak ada kasut pula. well i kan gila kasut..everymonth i akan beli 1 or 2 pair shoes...i also dunno why io love shoes.
  • urmm...bila dah dpt apa yg diingini..ok pulang time. amik tren kt bandaraya n jam 6.57pm...saya selamat sampai rumah..wah org2 rumah pun happy cuz ada habuan utk dorg sekali. 
  • Next week..dh xnak g shopping. tp next week ada Internal Training g...n yeah gaji naik! :(
  • Ok..blog logged out., 

2 comments:

  1. hahaha.. x muak pun makan sama-sama tiap ari.. sebab yang penting MAKAN.. haha.. best jugak g shopping semalam, lebih-lebih lagi masa kat nagoya tuh! Ade gosip di situ..kihkih

    ReplyDelete
  2. hahaha....of coursela zura x muak sebab saya comel. gagaga...2la..nampaknya kita ada kes baru ni utk disiasat selain drpd kes maulana n budak singapore cumil 2.

    ReplyDelete