Friday, April 5, 2013

Just be yourself

Aku suka menjadi orang yang jujur terhadap orang lain dan diri sendiri.
Seriously, aku akan sedaya upaya untuk menjadi jujur kepada orang lain. Kecualilah kalau ada stranger yang agak menakutkan tanya where i live..my no hp and so on, no no no...jgn mimpi aku nak jujur. Aku buat dunno jer kot. Bukan apa...beware with stranger apatahlagi stranger yang menakutkan. You know what i mean kan?
Sebab aku suka kejujuran..maka aku paling tak suka orang yang suka berpura-pura.

case 1: Aku kenal ko siapa, depan aku kau mengaku ko orang yang paling miskin dalam dunia, siap buat buku tiga lima dgn aku. Tetapi bila ko jumpa kawan2 ko yang hot tu mulalah tunjukkan diri ko tu ber$$$ sangat.."mewah" sangat dan kepala besar pula kat situ. Kasihan dengan ko weii!!. Ko patut jujur..kasihan dengan diri sendiri nanti ko kantoi siapa yang malu.
case 2: Kerja tempat baru..mula-mula ko kerja sana ko pakai skirt paras bawah lutut, pakai kemeja 3 quarter atau lengan panjang. Setelah beberapa lama, nampaklah kawan-kawan office semua pakai skirt paras atas lutut(Setengah paha), pakai baju tanpa lengan dan pakai mekap tebal-tebal, pakai pakaian branded. Hah..mulalah ko rasa rendah diri dan berubah seperti mereka sebab ko rasa x up to date sangat.

Girls...Aku bukan melarang anda untuk kelihatan lebih cantik, gah dan berkeyakinan..but my main point here is just be yourself lah..bila ko tak berduit just buat ko tak berduit. bila ko rasa selesa dengan pemakaian ko yang humility tu jgn peduli sekeliling. Just be yourself...jgn berpura-pura and don't your ever think you're someone else. Your selesa dengan pemakaian your...your just need to be confident. And you image will become awesome.

So girls...just be ourselves.

No comments:

Post a Comment