Sunday, April 7, 2013

Takut

Hari ni i pergi shopping dekat Aeon Kepong, today is last day for sales here.
kaw-kaw dorg lelong hand bag jenama smart. Harga retails utk per bag tu dalam RM400 lebih.
For happy hour...dorang jual 2 bag dengan harga RM60 saja. Tapi luckily i'm not the one yg gila sangat hand bag kecualilah bag itu jenam carlo rino atau sembonia...memang sentap juga kalau tak dapat rembat dalam harga murah mcm tu.

Okay done with sales...aku nak bercerita pasal aku kena kejar lelaki awang hitam hari ni atau negro.
Aku tak perasan dia ikut aku start dari parking lagi..the worst thing is aku tengah withdraw cash dari ATM. Lepas tu kad aku tak boleh baca and duit tak boleh nak keluar..haizzz mcm na nak shopping kalau tak ada cash. Oh i forgot my card is debit card can swap like credit card lah...haizzz.
Bila aku pusing aku nampak laki tu dok pandang aku. what the hell dia pandang2 aku kan...aku bukanlah kategori si punggung besar..gemuk dan tinggi seperti mana wanita malaysia kegemaran mereka. Aku ignore lepas tu aku blah..you know what he keep following me...shit!! aku sudah mula rasa panic dan takut.
berpeluh time tu...damn dia ikut aku lagi. Aku mengeletar dah...aku ignore and kuatkan semangat. dia tegur aku..aku pekakkan telinga..dia ikut lagi. aku pandang dia tajam dan teriak "what the hell are u keep following me!"...serius aku dah tak malu orang pandang aku. aku nak selamat...aku tak ada malu dah.
aku pusing satu rak sabun tu..lpas tu aku lari dengan pantas. tak menoleh belakang dah, dalam kepala aku dok cari guard saja.  Thanks God...i found guard dekat tepi lift tu. aku pergi dekat dia dengan wajah cuak dan cemas. I tell him.."encik..tolong aku. ada mamat negro dok ikut aku dari tadi. aku ketakutan dah ni. " guard tu tanya " u nak pergi mana? mana mamat negro tu?". aku bls "aku baru smpi aeon ni, dia dr tdi dok ikut aku...nampak tak negro pakai baju singlet putih tu?"...aku tunjuk lelaki tu. guard tu tgo..lps tu dia capai walkie talkie dia dan inform dengan guard lain supaya perhatikan mamat negro yang dok ikut aku. 

serius berpeluh....aku takut weiii. Syukur nothing happens and i wise to think to report myself to guard there.
at least i feel secure a bit. next time.. i will say no no no to aeon kepong anymore. really scared and tak nak mengalami ketakutan kena kejar dengan negro dah. 

ladies jom bertindak bijak bila perkara mcm ni menimpa kita.
don't be panic or crying there...just makes attention and berjalan dengan crowd.
lepas tu report dengan guard atau pegawal keselamatan.

No comments:

Post a Comment