Monday, September 5, 2011

Life is so short so make it sweet

Pantasnya masa berlalu kan? pejam celik..pejam celik dah bulan 9. padahal diri saya masih terasa  dalam bulan januari. Betullah kata orang life is so short so make it sweet...Perjalanan saya sebagai manusia di muka bumi ini normal sahaja dan tiada yang ajaib pun. Ya..maksud saya ajaib disini ialah saya tidak pernah hidup susah dalam erti kata lain saya senang je all the time. Kalau dah rasa senang je all the time dah ajaiblah 2 kan. Kan manusia normal menjalani susah senang?? betul x? kalau tak bersetuju silalah angkat kening anda macam ziana zain.
Hurmm...23 tahun saya merasa garam kat dunia ini, rasanya memang banyak hal yang mengajar saya untuk lebih menghargai hidup ini. For example, my late Bro...dia pergi dalam usia yang muda. Dan saya tau dia masih ada hal-hal yang dia ingin lakukan dalam hidup dia tetapi tidak kesampaian. Hati siapa tak remuk bila orang tersayang pergi meninggalkan kita dan tak kembali. For example again, my friends yang sebaya dengan saya pergi sebab terlibat dalam accident. Aduh...hati siapa tidak sakit bila mengenangkan mereka yang telah pergi?? Sejahat-jahat manusia...tetap ada orang yang akan bersedih untuk dia.
Bila saya menyedari kependekan hidup manusia ini...saya teringin sekali mewarnai hidup saya dengan hal-hal yang baik dan berfaedah. Kerinduan saya untuk turut mewarnai kehidupan orang lain juga tidak pernah padam. Sejak dari kecil memang saya sudah bertekad untuk menjadi orang yang mewarnai hidup orang lain. Praise the Lord....my life is in u hand. no matter what i with You.

1 comment:

  1. Betul mrs eyerain..so mari kita tumpukan perlumbaan ini terus ke arah Pencipta kita because life is so short..

    ReplyDelete