Tuesday, March 5, 2013

Again..24 hours

Yes Again...saya resign dari current company. 
orang mesti kutuk saya kan...
why?? you kerja company multinational tu...company besar EPSON tu. napa you resign???

Yes i resign..confirm and 24 hours..and yesterday is my last day. 
saya dah kerja dengan EPSON ni kira2 4 bulan 26 hari lah.
kedengaran memang saya rugi sebab company ni besar kot, memang boleh survive kalau kerja sini.
gaji okay and makan kat cafe dia pun sgt2 murah..sehari kalau saya makan breakfast and lunch tak sampai RM5 pun.
Kerja sini sebenarnya ok..
yg paling saya suka pergi kerja dengan jeans and uniform. no need to worried nak pilih baju apa...kasut apa nak matching, tak perlu. rambut serabai saja pun tak de hal la.

SO kenapa saya resign??
sebab saya nak hidup as a normal person...laughing, shopping, praying and go relaxing my weekend with smile.
i working like 24 hours here, seriously...everyday i sleep less than 2 hours. mata saya dah jadi mcm panda...my house mess up. dengan baju bertimbun tak basuh dekat bakul. dengan pinggan mangkuk tak basuh..rumah tak bersapu...rumah berselerak...
i don't have time to clean and clear all...seriously i just do my work..work work and tak pandai nak habis.
company ni beroperasi 24 hours...saya kena tengok program if production tak boleh buat label.
download data from subconn...
interface data from or sent to Japan.
the other reason is...no one care bout how hard i work. budak baru dua org tu tak boleh harap langsung. last2 saya kena buat kerja dorg jg...
lagi bengang saya minta tlg boss utk fix error tu...tau x dia panggil saya balik n then tanya how we can do that???
so i kena bagi my suggestion pula..last2 aku juga yang kena.
kalau ada export yang kena delay...aku yang tanggung. nama aku kena petik...
conclusion is all mistake is my fault.
some more, certain user dekat company agak biadap...sgt dan sgt.
semua selfish...dorang tau menyuruh saja tapi dorg x fikir i alone.

so i decide to resign 24 hours...i'm not a robot.

2 comments:

  1. hehe.. takpe airen, jangan fikir dah pasal ni. Orang lain tau nak komplen je tp x penah nak fikir hal org lain. SELFISH!!! Ada la rezeki kat tempat yang lagi baik lepas ni, hehe..:)

    ReplyDelete
  2. hehe...tula zura. sayang juga sebenarnya nak tinggal company ni tapi saya dah btl2 xtahan

    ReplyDelete