Friday, March 8, 2013

Aku tak bisa hidup tanpa kamu

Boring betul tak pergi kerja ni, bila pergi kerja pula dari saat bangun sampai nak tidur asyik merungut saja mulut ni. Tak pandai nak bersyukur betul. Bila dah ada peluang untuk berehat dekat rumah pun merungut juga...apalah sifat macam ni. Betul-betul tak ada kesyukuran dalam hati.

Memandangkan aku dah berhenti kerja, sekarang aku attend interview mana-mana company yang panggil aku. Syukur ada yang nampak kebolehan saya...ada yang tertarik dengan resume saya. 
Aku dah dapat kerja pun tempat kawan juga. Thanks Friend rekomen aku kerja situ...jasamu tak terbalas.
Buat sementara waktu ni aku duduk rumah, refresh balik tubuh badan ni..biar kerja baru nanti bersemangat dan bertenaga. 

Sebab aku tak ada kerja...aku bangun saja, buka TV..semua rancangan aku tengok sampaikan kartun Dora the Explorer tu pun aku boleh layan. haahaha..Itu tandanya aku memang serius bosan and I don't know what should i do for whole day selain tengok TV..buka PC online..buka FB..buka jobstreet and blogwalking.

Ni aku nak komen sikit drama-drama ni..tak kira la drama Melayu ke, drama Chinese ke, Drama korea ke, drama Indon ke  or drama sepanyol ke...alahaa...pendek kata semua drama la.
aku nak suggest dekat mana2 penulis or pengarah supaya cut ayat ni
"I CAN'T LIVE WITHOUT U"

sebab-sebabnya:
1) Masa dalam kandungan mcm na boleh hidup pula? masih tak ada perasaan or emosi..tak kan dah kenal kot dengan kekasih tu.

2) masa budak2 boleh jer riang ria mandi sungai, main guli dan main kejar2 dengan gembira. Ini bukan hidup ke?

3) Masa sekolah menengah boleh saja ada cinta monyet...amik exam and enjoy. Bukan hidup ke tu?

4) Bila dah besar, kerja..amik lesen...amik kereta...berdikari. bukan hidup juga ke tu?

Aku tak rasa tak munasabah langsung ayat mcm ni. Sebab seorang lelaki or perempuan boleh cakap mcm ni. menangis macam orang gila. Bunyi memang la romantik tapi cukuplah dengan ayat I love u...sayang u. Tak payahlah I can't live without u kan.

Fikir-fikirkan la...
 

No comments:

Post a Comment