Saturday, March 30, 2013

Pimples on my chin

Urghh...Lot of pressure nowadays.
I need my healthy and glow skin back. My skin in my face became worst day by day and i try my best here to care and protect my skin from became more worst and disgusting.
Recently, aku perasan something...my chin kerap tumbuh jerawat dan blackhead. Seriously, aku rasa jarang bahagian dagu aku ni clean dari jerawat. almost everyday ada...dan hari ini aku rasa dagu aku ni sangat gatal dan rasa sakit dan berdengut2 sebab ada beberapa biji jerawat tumbuh dengan pesatnya kat sini. Dah tu siap bernanah lagi...bukanlah sampai mcm bisul tu tapi ada putih2 kat atas dia. rasa geram sangat tengok..nak picit janganlah mmg tersangat sakit.

Macam ni lah keadaan jerawat aku ni sekarang.
Photo takes from Mr Google.
Geli tak tengok..aku jarang ada jerawat ni tapi apabila dah dewasa ni, banyaklah pula dia datang. walaupun tak banyak kat bahagian lain tapi bahagian lain pula timbul masalah mcm kat photo bawah ni. Aku panggil benda ni jerawat hitam berlubang. Huh...tension sebab banyak ada kat hidung aku dengan pipi bawah mata aku ni. rasa nak beli vacum dan sedut one by one
Again from Mr Google
Okay berbalik dengan masalah pimples on my chin...aku ada buat beberapa researh dengan professor Mr.Google. Thanks mr Google your give me a lot of answer.
I refer kepada 1 blog kesihatan..ooo aku tak tau lokasi2 jerawat tumbuh pun ada maksud tersirat dia. Sebab aku selalu mengalami masalah bahagian chin ni so aku research banyak2 pasal ni, maka inilah pendapat mereka.
Cleansing Queen.dagu anda dikaitkan dengan usus kecil anda supaya jerawat di kawasan ini mungkin menunjukkan pembentukan toksin atau keperluan untuk memasukkan lebih banyak serat dalam diet anda.
Aku dah cakap badan aku ni banyak toxic. hahaha...dari dulu aku merungut pasal ni. lol...haizzz...tension tension. Mulai sekarang aku nak bertekad makan fiber banyak2 dalam diet harian aku dan aku juga bertekad nak mencari 1 supplement untuk mengurangkan/menghilangkan toxic dalam badan ni. 


No comments:

Post a Comment