Monday, July 25, 2011

Experience pergi MRO--Subang

Salam sejahtera semua..hari ni 25/7/2011. saya, Zura, Husna n chee koon g MRO. last Friday 2 mmg Keith n chee koon dh bg breifing la psl project kat sana. hurmm...nak di jadikan cerita..sebab Chee koon arahkan kitaorg smapi kt Sri Petaling tepat jam 7.15...mengelabahlah juga saya. so pagi2 saya bgun jam 5.30. jam 5.45 saya g mandi n bersiap sampai jam 6.13am. huhuhu. saya rasa nervous...excited juga time  ni sebab imagine office MRO ni mmg lengkap ngan PC setiap table..bersih n then sume sejuk ngan aircond. so hari ni mmg sengaja nak pakai baju kurung cz malas nk sterika baju kemeja. sunyi sepi jer rumah ni time saya bgun. so saya pn bongkarla koleksi kasut saya kt bilik n amik kasut hitam Vincci. mmg beli kasut ni sebab suka tgo n mmg penah pakai tp baru beberapa kali. saya ni suka beli kasut tp pakai xselalu....asyik2 juga pakai selipar yg sama. hihihi...saya xsuka sgt high heel or bertutup. suka tgok jer. hahah. pakailah ksut ni..mula2 selesa jer...masa nk kuar rumah 2..saya msg zura tanya dia kt mana...dia ckp baru kuar rumah juga. syukur saya xlmbt..dlm hti mcm malas jer nk g LRT. dahla mcm gelap. time mcm ni saya mc g berdengkur kt tilam sambil peluk moo moo (patung lembu saya yg comel). sebab terpksa kena la berjalan meredah kegelapan. gelap 2 xpe kot tp bila jumpa sekumpulan anjing liar. hah....bergegar lutut saya tmbh2 g anjing2 dtg mendekati saya. saya pn apa lg kn...lari 200meter berpagar g lrt. tgh syok lari 2 sempat g toleh kiri kanan belakang depan..manalah tau ada org sdg memerhati larian saya time 2..malu kot. hahaha. bila sampai kt tangga LRT 2..terasa pla kaki mcm pedih maha dahsyat masa 2. xtgo g..paksa gak jalan. smpi jer kt atas terus ada Tren n saya pn naik la...masa ni xde org sgt yela baru jam 6.30 kot. duduklah kt kerusi besi dlm tren 2...tgo kaki..alamak...kaki aku dh berdarah. masa ni panik dh..mcm na nk berjalan ni kaki melecet teruk ni. aduiyai kasut. aku baru nk pakai ko balik ssekrg ko dh gigit kaki aku..masa ni mmg beriar dh airmata menahan sakit n menyesal guna kasut ni. saya amik kertas dr buku nota saya n tmpal kt kaki. smpi chan sow lin pla.kena berdiri n berjalan cz kena tukar tren g sri petaling. adui...aku dh jalan jingkit2. saya tahan jer la. nak nangis xble. sekali 2 trus dpt tren. naik g n duduk. org sedikit gler time ni...masa sampai kt bandar salak selatan mmg tinggal saya berdua ngan uncle cina....huhuhu..seram jugalah. sampai sri petaling. kena naik tangga g...adui..sengsara gler. pastu duduk tunggu zura, husna n chee koon dtg. masa ni jam 7.05 minit, syukur dpt juga kaki aku ni berehat jap dr berdiri n berjalan, jam 7.22 chee koon call. dia kata dia dh smpi n then saya nmpk keta honda dia n terus masuk kt seat belakang..mmg xnk duduk sebelah dia. haha//bg peluang kt husna or zura dok c2. hihih. pastu chee koon mulalah membebel2 sampai sya geram juga ngan dia. sabarlah....org tinggal jauh manalah dpt sampai awal....pastu zura smpai. last sekali husna pla. hii...pastu kitaorg pn gerak la g subang....jem pla...hah dh start dh c cikgu disiplin 2 membebel balik. Finally kitaorg smpi kt MRO...huhu. kena jalan g...thanks Husna belanja saya handy plus..jasamu kn ku kenang. (mcm husna baca blog aku ni..hihi) mmg legala bila dh letak handy plus wlwpn still rasa pedih ckit tp more better than before. pastu g kafe..jumpa sashi....hurmm...pastu jumpa VPC...ada 4 org..yg saya tau n ingat nama dia c Famila. Fazil, Yan jer..yg sorg g xingat. pastu g IT oficce MAS. wah jauhnya nk jalan...before 2 kena lalu scanner..agak ketatla juga kawalan kt cni..hurm...msuk office n then terkejut ye saudara-saudari sekalian. office dia agak messy...n then kitaorg kena bg tunjuk meja. wah..semua org ada lappy...kitaorg tiga org xbawa...dh la 2..panas membahang jer..ni office MAS ke? asal mcm ni....tgo siling mcm xkena repair...tingkap kotor. hurmmm....(jgnla ada org MAS baca blog aku..nanti kena saman) hihihi....panas-panas....dh la haus. hurmmm...mcm na ni. bosan2 n bosan duk cni. nk dgr jer chee koon ajak balik or dia suh sashi bawa kitaorg g office kt cheras. pastu lunch time..once again..kena jalan jauh g pg cafe..mkn la kt c2. mahal jugala makanan kt cni tp ok la...harga makanan saya time ni RM 6.50 kot. hihi. air ckit..xpuas minum, pastu siap lunch balik ofis n chee koon komen dashboard shasi depan2 saya. saya pla yg terasa. huhu..n then dia ckp saya stay kt ofis esok n zura n husna jer kena g MRO esok....n seterusnya. cian dorg tau..harap2 husna or zura bersabar. chee koon pesan ngan dorg...hati2 sebab dia risau juga psl perempuan kn. baik pla tutur kata manager kecik ni. hahaha. so after that he allow us to go back office...dl  hati dh bersorak2 dh...penat pla menulis panjang n lebar ni. walauapapun..i enjoy the experience and will remember it till the end of time. hihi...n i hope my kaki melecet cepat sembuh n jgnla menjadi scar...

4 comments: